SON DAKİKA

Bu haklarınızı biliyor musunuz?

Trafik kazalarında hayatını kaybedenlerin yakınlarının ya da kazalarda sakat kalanların, mağduriyetleri dolayısıyla alabilecekleri tazminat hakları konusunda yeterince bilgi sahibi değilseniz bu haberimizi mutlaka okuyun.
Güncelleme: 10 Şubat 2016, Çarşamba - 18:19
Türkiye’de milyonlarca araç her gün trafikte seyrediyor ve bu trafik akışı esnasında yaralamalı ve ölümlü kazalar meydana gelebiliyor. Kaza yapan vatandaşların birçoğu kaza sonrasında sahip oldukları haklarından haberi bile olmuyor.

Trafik kazalarında mağdur olan vatandaşların mağduriyetlerini gidermek ve sahip oldukları hakları kullanmalarını sağlamak amacıyla Konya’da açılan Grup Merkez Hasar Yönetimi ve Danışmanlık Hizmetleri, başvuruda bulunan vatandaşların haklarını ücretsiz arıyor.

Peki, kaza sonrası tazminat hakkını kimlerden, hangi hallerde ve nasıl alınır?
Kaza sonrası meydana gelen maddi ve bedeni zararları, araç sahibinden, sürücüden, aracın Karayolları Motorlu araçlar zorunlu trafik poliçesini tanzim eden sigorta firmasından poliçe limitleri dahilinde talep ediliyor. Bu durumda mağdura üçü de sorumlu oluyorlar.
Vatandaşlar, mağduriyetlerinin karşılanması maksadıyla sigorta şirketlerine müracaat ettiklerinde, çeşitli kurum ve kuruluşlardan çok sayıda evrak getirmeleri isteniyor. Bu kapsamda zarara uğrayanlar bunlarla uğraşmak yerine çoğu zaman zararlarını kendileri karşılamakta ya da var olan haklarını bilmediklerinden dolayı ilgili yerlere talepte bulunamamakta veya haklarından feragat etmektedirler.

Hemen akla gelen ilk soru ise hangi hallerde tazminat hakkı doğar?
Grup Merkez Hasar Konya İl Müdürü Ahmet Afşeören, öncelikle bedeni kazalarda kolluk kuvvetlerinin düzenlemiş olduğu kaza tespit tutanağı ve maddi hasarlarda anlaşmalı tutanağın düzenlenmesi gerektiğine dikkat çekti. Afşeören, Kazada araç içerisindeki sürücüler, yolcular ve kazazedelerin varisleri kusur oranına göre tazminat hakkına sahiptirler. Kusurun tamamı karşıdan ise zararımızın (%100 ,  kusur %75 ise %75 ini, kusur %50 ise %50 sini, kusur %25 ise %25’ini) alabiliriz. Vatandaşlarımız kaderine razı olma durumu: ucuz bir kadercilik anlayışına sahip olduğumuzdan tedbirini almadan tevekkül ediyoruz. Örneğin bir kişi aracını işyerinin veya evinin dışında açık alanda kapılarını kilitlemeden park ediyor diğer bir kişi de  aracını kapalı otoparka park ederek kapılarını kilitliyor. Alarm taktırıyor, kamera taktırıyor, tedbirini alıyor bu iki örnek sonucunda birinci örnekte ne olur? Tabii ki ekmeğinden artırarak emek vererek almış olduğu aracı çalınır diğeri ise sapasağlam yerinde kalır. Peygamber efendimize (S.A.V.) devemi bırakayım mı diyen sahabeye deveni bağla Allah’a tevekkül et diyen Peygamberimizin (S.A.V.) sünnetini hayatımızın her anında titizlikle uygulamalıyız.  Genellikle halk olarak hak aramasını bilmemesi veya sigorta firmalarının  zaman zaman gereğinden fazla evrak isteyerek oyalamaları ve konusunda uzman olmayan kimselerin araya girmeleri neticesinde haklarından vazgeçtikleri görülüyor. Bu tür durumlarda konusunda uzman profesyonel kişi ve firmalardan yardım alınması halinde mağdurların zararları tam ve eksiksiz karşılanmaktadır.

Sigorta tazminat taleplerinin gerçekleşmesi için yargılama sürecinin tamamlanmasına gerek duyulmadığını belirten Afşeören, zararın ortaya çıkması, tazminat talebinin hemen yapılabilmesi anlamına geldiğine vurgu yaptı.Afşeören, Grup Merkez Hasar A.Ş. konusunda uzman, profesyonel ekibi ile son on yıl içerisinde kaza mağdurlarının zararlarının karşılanması için işlemlerin takibi maksadıyla alacağı özel kısıtlı vekalet ile vatandaşların bütün haklarını ilgili sigorta şirketlerinden en yüksek limitlerde ortalama 45 gün gibi kısa bir sürede vatandaşların kendi gösterecekleri hesap numarasına aktarıldığı ifade etti.

Grup Merkez Hasar Konya İl Müdürü Ahmet Afşeören, çeşitli kentlerden gelerek vatandaşları kandıran ve mağdur eden kötü niyetli kişi ve firmalar olduğuna dikkat çekti. 

Kaynak: belge.com.tr Mustafa DÖRTYOL
Konya Namaz Vakitleri
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Diğer Haberler