SON DAKİKA

Sosyal medya reklamlarında ’influencer’ etkisi

USMED Yönetim Kurulu Başkanı Ercan, “Influencerların insanları etkileme oranları daha güçlü. Bunlar kitap yazsa sattırabilir. Burada insanlar bir anlamda marka temsilcisi oluyor.“ dedi.
22 Haziran 2017, Perşembe - 13:06
Uluslararası Sosyal Medya Derneği (USMED) Yönetim Kurulu Başkanı Said Ercan, ulusal ve uluslararası markaların sosyal medyada fenomen kullanıcılar üzerinden reklam yaptığını belirterek, "Influencerların insanları etkileme oranları daha güçlü. Bunlar kitap yazsa sattırabilir. Burada insanlar bir anlamda marka temsilcisi oluyor." dedi.

Ercan, sosyal medya reklamları, sosyal medya fenomenleri ve reklamcılığın geleceğine ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtladı.

Dünyadaki dijital dönüşümün herkesi kapsadığını belirten Ercan, sosyal medyanın markaların reklam becerilerine de çok farklı katkılar sağladığını söyledi.

Said Ercan, sosyal medya reklamlarının bir dönüşüme neden olduğunu aktararak, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Firmalar da artık bunun gücünü fark etti. Eskiden sosyal medyanın etkisini anlatmak çok zordu. Şimdi ise markalar nasıl hizmet alacaklarını düşünüyor. Türkiye’de bu alanda ciddi manada personel eksikliği var. ’Sosyal medya uzmanlığı’ mesleği doğdu. Sosyal medya reklamcılığı alanında ciddi açıklar var. Çok ciddi rakamlardan ve gelirlerden bahsediyoruz. Bu alanda da firmalar ciddi bütçeler ayırmaya başladı. Sivil toplum kuruluşları da bu alana önemli paralar harcıyor. Kimse artık ’Bu alan da gereksiz.’ demiyor. Herkes markasını dijitalleştirme derdinde. Bunu yaptıkça ayakta kalıyorsunuz."

"Halk üzerinde önemli etkileri var"
USMED Yönetim Kurulu Başkanı Ercan, markaların sosyal medya fenomenlerine yönelmesine dikkati çekerek, bu kişilerin artık "influencer" olarak adlandırıldığını söyledi.

Markaların sosyal medya fenomenleriyle birçok deneyim yaşadığını aktaran Ercan, şunları kaydetti:

"Markalar baktılar ki evet bunlar sosyal medyada çok ses getiriyor ama bu satışa dönüşmüyor. Influencer denilen kavram ortaya çıktı. Bunların takipçi sayısı az olabilir ama sahadaki etki gücü daha fazla. Satın almaya ve sokağa çağırdığında birçok insan geliyor. Bunların halk üzerinde gerçekten önemli etkileri var. Diğerleri sadece dijitalde kaldı. Influencerların insanları etkileme oranları daha güçlü. Bunlar kitap yazsa sattırabilir. Burada insanlar bir anlamda marka temsilcisi oluyor."
Konya Namaz Vakitleri
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Diğer Haberler