Türkiye’deki kullanıcılar her 13 dakikada bir telefona bakıyor

Türkiye’deki kullanıcıların gün içerisinde akıllı telefonlarına bakma sayısında ortalama 78 kez ile 48 olan Avrupa ortalamasının 1,5 katını aştığı belirlendi. Bununla birlikte kullanıcıların yaklaşık her 13 dakikada bir telefonlarının ekranına baktıkları ortaya çıktı.

Güncelleme Tarihi: 12 Ocak 2018, Cuma - 11:29
Haberler » EKONOMİ
Medya takibi kuruluşu Interpress’in Global Mobil Kullanıcı Araştırması’ndan derlediği bilgilere göre, yaklaşık her 13 dakikada bir telefonlarımızın ekranına baktığımız ortaya çıktı. Türkiye’de kullanıcıların yüzde 85’i ise uyku için ayrılan zaman içinde bir şekilde telefonlarını kullandıklarını belirtirken, kullanım nedenleri arasında ilk üçte yüzde 51 ile saate bakmak, yüzde 46 ile sosyal medya bildirimlerini kontrol etmek ve yüzde 33 ile anlık mesaj veya SMS uygulamalarının yer aldığı tespit edildi. Türkiye’deki kullanıcıların gün içerisinde akıllı telefonlarına bakma sayısında ortalama 78 kez ile 48 olan Avrupa ortalamasının 1,5 katını aştığı belirlendi. 

Cep telefonunda bulunan haberleşme uygulamaları incelendiğinde Facebook ve sahibi olduğu WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram gibi uygulamaların e-posta ile birlikte en sık kullanılan uygulamalar olduğu belirlendi. Bu uygulamaları saatte en az 1 kere kullandığını belirten kullanıcılar incelendiğinde ise WhatsApp yüzde 56 ile birincilik koltuğuna otururken, Facebook yüzde 37 ile ikinci, Instagram yüzde 34 ile üçüncü sırada yer aldı. Türkiye’de kullanıcıların telefonunda telefon ile birlikte yüklü gelenler hariç, ortalama 17 uygulama bulunurken bu ortalama Avrupa’da ise bu ortalamanın 24 olduğu tespit edildi.

Günde en az bir kez video izliyoruz

Türkiye’deki kullanıcıların akıllı telefonların en çok yol tarifi özelliğinin farkında olduğu ve en çok da bu özelliği kullandıkları gözlemlenirken, ikinci sırada yazı tahmini ve üçüncü sırada sesle aramanın yer aldığı belirlendi. Her üç kişiden ikisi, günde en az bir kez WhatsApp ve Facebook Messenger gibi anlık mesajlaşma ağlarında paylaşılan videoları izlerken içerik üretimi açısından bakıldığında, kullanıcıların akıllı telefonları ile günlük olarak en sık fotoğraf çektiği, anlık mesajlaşma uygulamalarında fotoğraf ve video paylaştığı görüldü. Finansal işlemler içerisinde, banka bakiyesi kontrol etme, online alışveriş kategorisinde ise ürün veya hizmet araştırması en popüler aktiviteler olarak dikkat çekti. 


  • Süt üreticilerinden 14 maddelik talep
  • Arpa ve buğdayda prim desteği 10 kuruş oldu!
  • Gübre fiyatlarında yüzde 15 indirim!
  • Karadeniz’de 9 ayda PKK’ya büyük darbe vuruldu
  • PKK’nın hain planı ortaya çıktı! Katliam endişesi
  • İşsizlik Fonu’ndan işsizlere 2,9 milyar lira
  • İnternet yayınları için yeni dönem başlıyor
  • Türkiye’de en yüksek gelir İstanbul’da
  • Son bir haftada 33 terörist etkisiz hale getirildi
  • İnşaat maliyet endeksi arttı
  • Memura 3 zam
  • Terör örgütü DEAŞ’ın sözde ’Adana emiri’ yakalandı
  • Fırat’ın doğusuna operasyon sinyali!
  • Tüm çalışanları ilgilendiriyor! İşte yeni BES planı
  • AK Parti 40 şehrin röntgenini çekti
  • İstanbul’da 21 kişiye ByLock’tan gözaltı
  • Otomotiv sektörüne vergi müjdesi
  • Cumhurbaşkanı Erdoğan: Türkiye olmasaydı felaket yaşanacaktı
  • Kastamonu’da yangın: 8 ev kullanılamaz hale geldi

Yorumlar

Yorum yap

NAMAZ VAKİTLERİ
İmsak 05:11
Güneş 06:32
Öğle 12:49
İkindi 16:12
Akşam 18:53
Yatsı 20:09
Lig Sonuçları

Belge.com.tr SOSYAL AĞLARDA

  • Belge.com.tr Facebook'ta

  • Belge.com.tr Twitter'da

  • Belge.com.tr Google +1'da