Türkiye’deki kullanıcılar her 13 dakikada bir telefona bakıyor

Türkiye’deki kullanıcıların gün içerisinde akıllı telefonlarına bakma sayısında ortalama 78 kez ile 48 olan Avrupa ortalamasının 1,5 katını aştığı belirlendi. Bununla birlikte kullanıcıların yaklaşık her 13 dakikada bir telefonlarının ekranına baktıkları ortaya çıktı.

Güncelleme Tarihi: 12 Ocak 2018, Cuma - 11:29
Haberler » EKONOMİ
Medya takibi kuruluşu Interpress’in Global Mobil Kullanıcı Araştırması’ndan derlediği bilgilere göre, yaklaşık her 13 dakikada bir telefonlarımızın ekranına baktığımız ortaya çıktı. Türkiye’de kullanıcıların yüzde 85’i ise uyku için ayrılan zaman içinde bir şekilde telefonlarını kullandıklarını belirtirken, kullanım nedenleri arasında ilk üçte yüzde 51 ile saate bakmak, yüzde 46 ile sosyal medya bildirimlerini kontrol etmek ve yüzde 33 ile anlık mesaj veya SMS uygulamalarının yer aldığı tespit edildi. Türkiye’deki kullanıcıların gün içerisinde akıllı telefonlarına bakma sayısında ortalama 78 kez ile 48 olan Avrupa ortalamasının 1,5 katını aştığı belirlendi. 

Cep telefonunda bulunan haberleşme uygulamaları incelendiğinde Facebook ve sahibi olduğu WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram gibi uygulamaların e-posta ile birlikte en sık kullanılan uygulamalar olduğu belirlendi. Bu uygulamaları saatte en az 1 kere kullandığını belirten kullanıcılar incelendiğinde ise WhatsApp yüzde 56 ile birincilik koltuğuna otururken, Facebook yüzde 37 ile ikinci, Instagram yüzde 34 ile üçüncü sırada yer aldı. Türkiye’de kullanıcıların telefonunda telefon ile birlikte yüklü gelenler hariç, ortalama 17 uygulama bulunurken bu ortalama Avrupa’da ise bu ortalamanın 24 olduğu tespit edildi.

Günde en az bir kez video izliyoruz

Türkiye’deki kullanıcıların akıllı telefonların en çok yol tarifi özelliğinin farkında olduğu ve en çok da bu özelliği kullandıkları gözlemlenirken, ikinci sırada yazı tahmini ve üçüncü sırada sesle aramanın yer aldığı belirlendi. Her üç kişiden ikisi, günde en az bir kez WhatsApp ve Facebook Messenger gibi anlık mesajlaşma ağlarında paylaşılan videoları izlerken içerik üretimi açısından bakıldığında, kullanıcıların akıllı telefonları ile günlük olarak en sık fotoğraf çektiği, anlık mesajlaşma uygulamalarında fotoğraf ve video paylaştığı görüldü. Finansal işlemler içerisinde, banka bakiyesi kontrol etme, online alışveriş kategorisinde ise ürün veya hizmet araştırması en popüler aktiviteler olarak dikkat çekti. 


  • TESK’ten ’sigorta primi’ talebi
  • KYK 689 bin öğrenciyi barındırıyor
  • Elektrik tüketimi anlık izlenecek, verimlilik sağlanacak
  • Sondajlı maden aramada ilk 100 günlük hedefe ulaşıldı
  • Yargı 2019’a yeni uygulamalarla giriyor
  • Hurda minibüsten Karadeniz usulü “seyir terası“
  • FETÖ’nün Yargıtaydaki ’danışma heyeti’ ortaya çıkarıldı
  • Doğu’da kuvvetli buzlanma ve don olayı uyarısı
  • Elektrikte kesme bağlama ve güvence bedelleri güncellendi
  • TSK’da operasyon! 118 muvazzaf asker tutuklandı
  • Atak helikopterine Filipinler yolu açıldı
  • Hulusi Akar’dan askerlik süresi açıklaması
  • Milli Savunma Bakanı Akar: Sincar’ın yeni Kandil olmasına asla müsaade edilmeyecek
  • Bakan Ersoy: Bugün Mevlana’nın birlik felsefesini kavramak daha bir anlam ve önem kazanmaktadır
  • Başkan Altay: Yolumuz uzun, vazifemiz ağır ve sorumluluğumuz büyük
  • Prof.Dr. Ali Erbaş: Bu medeniyette tefrika yoktur
  • Başkan Erdoğan Şeb-i Arus’ta konuştu: Modern dönem haramileri hayat damarlarımıza hamle yapıyor
  • Muğla’da sağanak nedeniyle tarım arazileri su altında kaldı
  • Ankara merkezli kredi kartı dolandırıcılığı operasyonu: 28 gözaltı kararı

Yorumlar

Yorum yap

NAMAZ VAKİTLERİ
İmsak 06:16
Güneş 07:43
Öğle 12:48
İkindi 15:17
Akşam 17:39
Yatsı 19:00
Lig Sonuçları

Belge.com.tr SOSYAL AĞLARDA

  • Belge.com.tr Facebook'ta

  • Belge.com.tr Twitter'da

  • Belge.com.tr Google +1'da