SON DAKİKA

Şirketlerde kişisel verilerin korunmasının önemi

Teknoloji dünyasının ilerlemesiyle birlikte iş alanlarında daha rahat sonuçlara ulaşmak, müşterilere hitap etmek ve yenilikler hakkında bilgi vermek mümkün hale gelmiştir.
21 Nisan 2018, C.tesi - 09:25
Her şirketin kullandığı veri tabanında, müşterilerine ait kimlik bilgileri yer almaktadır ve zaman zaman e-posta yolu veya SMS ile müşteriler bilgilendirilmektedir. Ancak bu veri tabanının korunmaması durumunda birçok sorunla karşılaşmak mümkün olduğu gibi hukuki işlemler ve cezai işlemlerin uygulanması da yasal olarak artık yapılmaktadır. 2016 yılında çıkartılan yasa ile birlikte izinsiz olarak müşteriye SMS veya e-posta yoluyla iletişime geçmek, ürün ve hizmet tanıtımı yapmak yasaklandı. Getirilen son düzenleme ile birlikte, izni olmayan kullanıcıların kişisel bilgilerinin veri tabanından silinmesi zorunluluğu da tüm şirketler için geçerli oldu. Nisan ayı içerisinde şirketlerin SMS yoluyla müşterilerinin kişisel verilerini koruma kanununa ilişkin olarak gönderdikleri SMS’lere olumlu cevap vermeyen kişilere artık tanıtım veya reklam ürünleri hakkında bilgilendirme yapılmayacak. Buraya kadar olan kısım, şirketleri ve müşterileri yakından ilgilendiren bir konudur. Daha çok şirketlerin üzerinde durulması gereken bu konuyla ilgili bir de eğitim verilmektedir. Kişisel verilerin korunması eğitimi adı altında verilen programlı eğitim sayesinde, şirket yöneticilerinin nasıl davranması gerektiği, müşteriye hitap ederken bilmesi gerekenler vesaire bilgiler verilmektedir. Eğitimin sonunda ise alınan sertifika ile işi öğrenmiş kabul edilir ve şirketin bu alandaki sorumluluğu, eğitim alan kişiye yüklenmiş olur.



Kişisel veriler neden önemlidir?
Hem şirket hem de müşteri açısından son derece önem taşıyan kişisel veriler, kanuna göre "kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi”  olarak tanımlanmaktadır. Yani; kimliği belli veya belirlenebilir, gerçek kişiye dair her türlü bilgi. Bu da kişinin adı, soyadı, telefon numarası ve bazı durumlarda TCK NO’su olarak belirlenmektedir. İnternet dünyasında daha sık karşılaşılan bazı forumlar ise daha fazla bilgi kapsar. Öyle ki kişinin ayakkabı numarasından, saç rengine varıncaya kadar tüm detaylar doldurulan forumda cevaplanır. Tüm bunların toplanmasının amacı aslında şirketlerin reklam yapma, rekabet ortamı oluşturma, müşteri grubu oluşturma ve müşterilere özel reklamlar gönderme amacı ile yapılmaktadır. Daha önceleri bu konuda herhangi bir yasa ve yasal düzenleme olmadığı için şirketler gelişi güzel bir şekilde müşterilere reklam gönderebiliyorlardı, fakat getirilen yeni bir düzenleme ile birlikte artık müşterinin izni olmaksızın bilgilendirme yapmak yasaklandı ve müşteri izni olmadan herhangi bir bilgilendirme gönderilmesi durumunda şirket hakkında cezai işlem uygulanmaktadır. Sanal ortamlarda daha fazla tutulan veriler, herhangi bir saldırı durumunda kişisel verilerler müşteriler hakkında farklı işlemler yapılabiliyor ve bu da kişisel haklara tecavüz etmek gibi olumsuz sonuçlar doğurabiliyor. Yeni yasallaşan KVK ile ilgili kurumlarda verilen kişisel verilerin korunması eğitimi ile müşterilerinizin ve şirketinizin mağdur olmasının önüne daha rahat geçebilirsiniz.

Eğitim için sitemizi ziyaret edin
Alanında uzman eğitmenlerimizle, KVK eğitimi konusunda eğitim almak isteyenlerin bilmeleri gereken tüm konular hakkında bilgilendirdikten sonra SZUTEST Onaylı Katılım Sertifikası vererek, işin gerçekten öğrenildiğini ispatlıyoruz. Hem şirketler açısından hem de tüketiciler açısından çok faydalı olacağı kesin olan kişisel verilerin korunması eğitimi ile ilgili detaylı bilgi almak ve kayıt işlemini gerçekleştirmek için sitemizin ilgili bölümünü ziyaret edebilir, gerekli bilgilere ulaşarak destek talebinde bulunabilirsiniz.
Detaylı bilgi: https://www.szutest.com.tr/kisisel-verilerin-korunmasi-egitimi/
Konya Namaz Vakitleri
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Diğer Haberler