SON DAKİKA

Matematik

Güncelleme: 24 Ekim 2018, Çarşamba - 19:26

Matematik dersi ve ögretimi 21.yy da insan egitimi ve gelisimi açisindan vazgeçilemez bir egitimdir.Bu egitimin birinci asamasi temel islemlerin belli yas grubuna  matematik ögretilmesi ile baslanmakta olup ardindan algoritmik düsünmeye sevk edecek alanlarda problemler ve günlük hayattan örnekler ile açiklanir.

Gelisim çagindaki ögrencilerin hevesle bekledigi ders olan matematik dersi bir sonraki ergenlik ve yetiskinlik çaginda çogu ögrenci ve insan için çekilmez bir sinava dönüsebilmektedir. Ülkemizde ve kültürümüzde matematik dersinin önemi eskiden beri dikkat edilerek ve benimsenerek gelmistir . Fakat günümüz çaginda Matematik dersine karsi bir istek ve arzu azalmasi belli yas gruplarinda görülmektedir. Matematik ögretmenlerinin problemler ve çocuklar arasinda her ne kadar da köprü görevi olmaya çalissa da zorluklarla bas edemeyen çocuklar ilk çelmede pes etme düsüncesine girmektedir. Bunun sebebi dönemsel olarak çocuklarin ve gençlerin hayata karsi benimsedikleri tavir olarak da görülmektedir.

Okullarimizda egitimi verilmekte olan matematik dersi her ögrenci için anlasilabilecek düzeyde olup ilerleyen yillarda brans gruplarina göre zorluk dereceleri degisim göstermektedir. Bu degisimin temel ama seçilen bransin ne kadar matematik ihtiyacina duyacagi cevaptir.  Bizler bir sosyal kültür meslek tercihimizde asiri üst seviyede bir matematige ihtiyaç duymayiz fakat bir maliye veya farkli branslarda ilerlemek isteyen bireylerin vazgeçemeyecegi derslerden biri matematik dersidir. Bu dersi de normal seviyenin üstünde almasi gerekmektedir ki bransinin gerektirdigi zorunluluklari karsilamak durumunda kalsin.

Matematik ögretmenlerin egitim ögretim süresince temel amaci ögrencilere 2+2 ya da farkli bir soru veya cevabi ezbere ögretmek degildir. Bu noktada okul veya dershane ögretmenlerinin temel amaci günlük hayatimizda ve is hayatimizin her noktasinda kullanacagimiz olan matematigin mantiksal yönünü ve algoritmatik düsünce sisteminini bizlere , onlara ve topluma aktarmaktir. Bu aktarim esansinda tabi ki zorlanan veya yapamayacagim  diyen ögrenciler çikacaktir. Fakat bizim matematik ögretmenlerimiz pes etmeden yilmadan bu egitimi farkli egitim ögretim metotlari ile eglenceli bir sekilde vermeye çalisiyor ve çalismaya da devam edecektir.

Su bilinmelidir insan tarihi olmadan gelecegi yorumlayamaz  ayni zamanda da matematik olmadan da günümüz olaylarini çözümleyemez.

Konya Namaz Vakitleri
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Diğer Haberler