SON DAKİKA

Facebook Twitter’a da karşı!

Youtube, LinkedIn ve Periscope'un ertesinde şimdi de Twitter'ı hedefine alan Facebook, 'sanal dünyanın agresif yüzü' olma yolunda tam gaz ilerliyor.
12 Ağustos 2015, Çarşamba - 17:32

Facebook, sosyal ağ dünyasının 'rakipsiz' ismi olma yolundaki hamlelerine bir yenisini daha ekledi. Bildiğimiz gibi WhatsApp ve Instagram gibi kendisi için tehlike arz eden rakiplerine karşı olan mücadelesinde kendi silahları yetersiz kalınca çareyi satın alma yoluna giderek, kendi şemsiyesi altına dahil etmekte bulan sanal dünyanın sosyal yüzü; en büyük rakibi olan Youtube'a karşı da -satın alma imkanı olmadığından- kendi bütünleşik video servisi projesini hayata geçirdi.

 


Keza yine geçtiğimiz günlerde 'sanal dünyanın kariyer sorumlusu' LinkedIn'e yönelik de profil etiketleme servisinin pilot kullanıma açan Facebook, Periscope'a karşı da kendi 'canlı yayın' silahını uygulamaya koydu. İşte tüm bu hamlelerin ertesinde sıra şimdi de Twitter'a gelmiş görünüyor.

 

Business Insider'ın aktardığı habere göre Facebook'un yeni hamlesini 'son dakika haberciliği' olarak nitelendirebiliriz. Şöyle ki, üzerinde çalıştıkları yeni haber uygulaması ile birlikte mevcut sistemdeki tek kaynaktan beslenme anlayışını değiştirerek çok merkezliliğe dönecek olan Facebook, pek çok farklı kaynaktan gelecek son dakika gelişmelerini ve flaş haberleri bize ilgili bağlantısıyla birlikte bildirim olarak gönderecek.

 

Yani diğer bir deyişle bize, 'Twitter'a girmeseniz de olur, biz sizi zaten her şeyden haberdar ederiz' diyor Facebook.

 

Tabii diğer yandan yine bu hamle Flipboard, Google Haberler vb. gibi günlük gelişmeleri takip etmekte kullandığımız popüler uygulamaları da potansiyel olarak tehdidi altına alıyor.

 

Uygulamanın çalışma mantığı ise rakipleri ile benzer; bizden istenen sadece haber kaynaklarına abone olmamız. Bunun ertesinde gelişmeler yukarıda da belirttiğimiz gibi otomatik olarak cihazımıza düşecek. Tabii tüm haberden bahsetmiyoruz.Facebook bize sadece haber kaynağının bağlantısını ve bir de olaya ilişkin 100 harfi aşmayacak özet bilgiyi verecek. İlgimizi çekerse de tıklayacağız.

 

Beri yandan Facebook'un bu yöntemi, içerik sağlayıcıların işini de oldukça kolaylaştıracak. Ne de olsa tüm akış bildirim/bağlantı temelinde işleyeceği için, yayımcılar da içeriklerini örneğin Flipboard vb. gibi yayımlarda yapmak durumunda kaldıkları gibi uyumlu formda biçimlendirmek zorunda kalmayacaklar ki bu da oldukça önemli bir detay.

 

Henüz ön test aşamasında olduğu söylenen uygulamaya ilişkin Facebook'tan resmi bir açıklama gelmediğini de not olarak düşelim.

 

 

Konya Namaz Vakitleri
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Diğer Haberler