SON DAKİKA

Samsung: Donanım 10, yazılım 1!

WhatsApp’ın 19 milyar dolar, Nokia’nın 7 milyar dolar ettiği bir garip sektör!
26 Aralık 2015, C.tesi - 13:51
Normal cep telefonlarının hakim olduğu ’akıllı öncesi’ döneminde pazarın açık ara bir numaralı oyuncusu olan Nokia bildiğimiz gibi akıllı telefon pazarıyla birlikte değişen parametrelere ayak uyduramadığı için kısa süre içerisinde yıkıldı gitti.

İşte Nokia’nın ertesinde tahtı kendilerinden devir alan Samsung da her ne kadar o günden bu yana pazarın açık ara bir numaralı üreticisi olsa da kendilerin için işlerin çok da iyi gittiğini söylemek güç.

Ne de olsa bundan 2 yıl önce %40 seviyesinde seyreden pazar payı %25’e gerilerken, yine 2012-2013 yıllarında akıllı telefon kar pastasının %35’i kendilerinde iken bugün toplam karın sadece %10’u ile yetiniyorlar.

Üst segmentte Apple’ın baskısı, orta seviyede Çinli rakipleri derken hareket alanı giderek kısıtlanan G.Koreli devin bir de kendi içerisinde yaşadığı sorunlar var tabii...

İşte Reuters’a konuşan Samsung yetkililerinin duruma yönelik teşhisleri bu bağlamda oldukça dikkat çekici ve bir o kadar da önemli.

Tahmin edeceğimiz üzere ismini vermek istemeyen yöneticilerin şikayetçi olduğu temel konu başlıklarını şöyle özetleyebiliriz:

1) Tutucu şirket kültürü
2) Donanımın öncelenmesi
3) Tepe kadroların gelenekselliği
4) ’Biz biliriz’ tutumunun hakimiyeti
Gördüğümüz gibi aslında tüm maddeler bir şekilde birbiriyle bağıntılı. Genel olarak Uzakdoğu kültürü zaten yeni bir şey üretmekten ziyade üretilen bir şeyi alıp mükemmelleştirmek üzerine dayandığından genellikle bu coğrafyadan devrimsel olarak nitelendirebileceğimiz yeniliklere pek sık rastlanmaz. Beri taraftan şirket kültürleri yine batı dünyası ile karşılaştırdığımızda çok daha tutucu ve geleneksel yapıdadır ki bunun da kökü doğrudan pederşahi olarak nitelendirilen aile yapısına dayandığından iş hayatında da kademeler arasında son derece bir ast-üst ayrımı mevcuttur. Bu sebeple alt kademedekilerin yenilikçi tutumları da kolay kolay hayata geçiril(e)mez.

Mobil kanadının yanısıra; otomotivden, yarı iletkene, beyaz eşyadan, iklimlendirme teknolojilerine varana kadar envai çeşit farklı alanda hizmet veren Samsung’un bir diğer önemli sıkıntısı da temelde donanım üreticisi olmasından kaynaklanıyor. Haliyle uzun yıllardan bu yana hep bu düstur üzerinde yükselen şirket kültüründe de donanım otomatik olarak yazılımın önünde yer alıyor.

Samsung’un yıl bazlı büyüme oranları:
2011> 2012: %131
2012> 2013: %44.4
2013>2014: %17.6
2014> 2015: %1 (öngörü)
Ama işte artık günümüzde internetin yaygınlaşması, başka videolar olmak üzere multimedya içeriğin önem kazanması, uygulama mağazalarının giderek zenginleşmesi ve hayatın her alanına yayılması vb. kısacası dünyanın küçülmesi ve bilgiye erişimin hızlanması ile doğru orantılı biçimde yazılım hiç olmadığı kadar büyük bir önem kazanmış durumda.

 
Konya Namaz Vakitleri
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Diğer Haberler