SON DAKİKA

YENİ TREND PLATFORM: STEAM

12 Şubat 2020, Çarşamba - 12:00

Son zamanlarda oyun satış işi dijitale geçti. Kutulu olarak satılan oyunların bazıları bile şimdi sadece dijital kodla geliyor. Ardından kodu platforma girip oyunu hesabınıza indirirsiniz. Dijital olarak, PS4 sahipleri PS Mağazasını, Xbox One sahipleri Xbox Mağazasını tercih eder. Başka seçenekleri yok. Ancak PC’ler söz konusu olduğunda, oyuncular daha geniş bir seçenek yelpazesi bekliyor.

Steam, çevrimiçi oyunların geniş dağıtımı için oluşturulmuş bir internet yazılımıdır. Valve Corporation tarafından tasarlanan dijital dağıtım, dijital hak yönetimi, çok oyunculu ve iletişim platformudur. Oyunların geniş dağılımı ve bunlarla ilgili multimedyaların tamamen internet üzerinden dağıtımı için kullanılır. Birçok oyun, eklenti paketleri ve oyunla ilgili programlar Steam üzerinden satılır ve doğrudan çevrimiçi olarak bilgisayara indirilebilir. Ayrıca, kullanım açısından performans sağlayan sistem tepsisindeki ve görev çubuğundaki konumu ile de ayırt edilir.

Özellikle son yıllarda dijital oyun platformlarının sayısında önemli bir artış oldu. Hatırlanacağı gibi son yeni oyun haberlerine göre Epic Games de kendi mağazasını açtığını duyurdu. Tüm bu deneyimlere rağmen, PC sektöründeki isim değişmedi. Valve’ın 2003 yılında tanıttığı buhar hala çok ileridedir. Bu durumda, Steam’deki oyunların sayısı on binlerce kişiye ulaştı çok fazla.

Örneğin, yakın zamanda tanıtılan Epic Games Store’daki oyunların sayısı her iki elin parmak sayısını aşamaz. Steam’de kaç oyun var? Valve’e baktığımızda, Steam’in 30.000’den fazla oyuna ev sahipliği yaptığını görüyoruz. Ayrıca, bu oyunların 9300’ü 2018 yılında kütüphaneye eklendi. Bağımsız oyun geliştiricilerinin Valve’de böyle bir sayıya ulaşmada büyük payı var. Bilindiği gibi, Valve bağımsız geliştiricilerden 100 $ ’lık uygun bir listeleme ücreti talep ediyor. Onaydan sonra, kopya başına hisse başına % 20 satılır.

Her şeyin konuşulduğu ve kitleleri tek bir etikette bir araya getirme gücüne sahip olan Twitter’da oyun kitlesi büyüyor. E-spor meraklıları, en büyük spor kulüplerinin ve popüler oyun hesaplarının yer aldığı Twitter’da kolayca birbirleriyle etkileşim kurabilir. Oyun dünyasını tweetleyenlerin sayısı gün geçtikçe artarken, Twitter bu alanda doğru araç olmaya devam ediyor.

Rakamlar bunu doğrular nitelikte. 2019’un ilk yarısında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre % 20 artışla 500 milyondan fazla tweet oyunlara gönderildi. Yılın başından bu yana, bir önceki yılın aynı dönemine göre (ilk 9 ayı kapsayan) yüzde 30 artışla 700 milyon tweet’e yükseldi. Gittikçe daha fazla insan her gün oyunlar hakkında tweet atıyor, 2019’da ise Japonya en tweet yapan ülke oldu. Twitter’da en fazla konuşulan oyunlar PlayerUnknown’s Battlegrounds, League of Legends, Counter Strike, Grand Theft Auto olarak sıralanıyor. Türkiye’de en çok konuşulan takım ise G2 Esports oldu.

Ocak 2017’de bile Steam Türkiye 4,5 milyon kayıtlı oyuncusu vardı. Bu, Türkiye’yi o zaman 11. Ülke sıralamasına koymuştu. Üye başına ortalama oyun sayısı 14’tü. Toplam 3.700.000 kişiden Steam aktif bir üyeydi. Üzerinden yaklaşık 2 yıl geçtiği düşünülürse şu anki rakamları duyana kadar beklesek iyi olur.
Detaylı bilgi için; https://www.hubogi.com/riot-turkiye-ulke-muduru-bora-kocyigit/
 
 
 
Konya Namaz Vakitleri
İmsak
Güneş
Öğle
İkindi
Akşam
Yatsı
Diğer Haberler