SON DAKİKA

Ramazanda Kilo Almamak İçin Yapılması Gerekenler

Güncelleme: 06 Mayıs 2020, Çarşamba - 14:25

Gün boyu oruç tutan kişiler, iftarda çok fark etmeden fazla yemek tüketebilirler. Bu durum kişileri sofradan kalktıktan sonra fazlası ile zorlar. Özellikle hazımsızlık sorunu yaşanan fazla yeme durumu karşısında yapılabilecek birkaç ufak tüyo mevcuttur. İftar çok geç saatlerde yapıldığı için genelde yemekten birkaç saat sonra pek çok kişi yatmaktadır. Elbette vücuda alınan yiyecekler sindirilmeden uyumak kilo şikayetlerini de beraberinde getirir. Bu yazımızda sizler için iftarda çok yiyen ne yapmalı? Ramazanda kilo almamak için yapılması gerekenler, konularını ele alacağız. Yazımızı takip ederek rahat bir ramazan ayı geçirebilirsiniz.



İftardan Sonra Sindirim Sorunu Yaşayan Ne Yapmalı?

Eğer iftarda kendinize dur diyemeyip fazla yemek yemişseniz o halde birkaç uygulamayı yapmanız yeterli olacaktır.

- Türk kahvesi içmek; sindirimi kolaylaştıran etmenlerden biri de Türk kahvesidir. Sert, şekersiz bir Türk kahvesi içmek hem sizin gün boyu yorgunluğunuzu alacaktır hem de yediklerinizi sindirmenize fayda sağlayacaktır.
- Maden suyu içmek; maden suyu yediklerinizi hızlı bir şekilde sindirmenize yardımcı olacaktır.
- Evin içinde yürüyüş yapmak; en iyi yöntemlerden biri de evde yürüyüş yapmak olacaktır. Evin içinde yarım saat yürüyebilirsiniz.
- Yeşil çay içmek; yeşil çay zayıflamanıza yardımcı olacağı gibi hızlı bir şekilde yediklerinizi sindirmenize de yardımcı olacaktır.
- Bol su içmek; yemekten önce bol su içtiğinizde tokluk hissi olur ve yeme ihtiyacınız ortanda kaybolur.


Ramazanda Kilo Almamak İçin Ne Yapılmalı?
Ramazan ayında her ne kadar gün boyu hiçbir şey tüketilmiyor olsa da iftarda ve sahurda yedikleriniz size  kilo aldırabilir. Bu nedenle ramazan ayı boyunca daha dikkatli olmanız tavsiye edilir. Elbette kilo almamaya özen göstermekle beraber, diyet yapmanız önerilmez.
Eğer ramazanda kilo almak istemiyorsanız, iftarda çok fazla tatlı tüketimi yapmamanız gerekir. Tercihinizi sütlü tatlılardan yanı kullanmanız tavsiye edilir. Yine sahura kalkmamak için yatmadan önce bir şeyler yemek hiç doğru olmaz. Mutlaka sahura kalkmanız gerekir, tüm bunlara dikkat ettiğinizde ise bu ayı, kilo almadan geçirebilirsiniz.
 
Konya Namaz Vakitleri
İmsak
03:45
Güneş
05:30
Öğle
13:00
İkindi
16:53
Akşam
20:21
Yatsı
21:59
Diğer Haberler